برترین نکات هدیه برای کودک

هدیه برای کودک

برترین نکات هدیه برای کودک

هدیه دادن و هدیه گرفتن از قدیم راهی برای ابراز عشق بوده است. هدیه در یونانی به معنای لطف است.

معمولا هنگام خرید کادو برای کودکان، بسیاری به سراغ اسباب بازی ها می روند تا بتوانند کودکان خود را سرگرم کرده و آنها را پویا کنند. اما اسباب بازی ها تنها هدایایی نیستند که می توانید برای کودکان تهیه کنید و انتخاب هدیه برای کودکان بسیار متنوع و گسترده است.

البته سن کودک نیز در انتخاب هدیه بسیار موثر است. مثلاً هدیه ای که می توان برای کودک 3 تا 6 ساله انتخاب کرد که به آن شروع کودکی نیز می گویند، با هدیه ای که برای کودک 9 تا 11 ساله انتخاب می شود که پایان دوران کودکی است متفاوت خواهد بود.

البته توجه داشته باشید که هدیه به تنهایی کافی نیست و ابراز محبت جایگاه اولیه را دارد.

همچنین باید توجه داشت که خلق و خوی کودکان مانند بزرگسالان متفاوت است. به این ترتیب برخی از آنها با دریافت هدیه بسیار خوشحال می شوند و برخی با دیدن هدایا چندان هیجان زده نمی شوند. منشأ این تفاوت رفتاری در روحیه متفاوت کودکان است. بنابراین والدین نباید از این رفتار بچه ها ناراحت شوند و آن را غیرقابل قدردانی بدانند، بلکه باید با توجه به رفتار فرزندشان، فرزند خود را بیشتر و بهتر بشناسند.

بچه ها خیلی سریع بزرگ می شوند، به همین دلیل است که پیدا کردن هدیه مناسب می تواند بسیار سخت باشد. بچه‌ها معمولاً برای چند روز (یا ساعت‌ها) به یک اسباب‌بازی علاقه دارند و در یک لحظه به سراغ اسباب‌بازی بعدی می‌روند.

مناسب ترین روش های هدیه دادن به کودکان

همانطور که می دانیم هدیه ابراز محبت است و نباید برای جبران زحمت به کسی هدیه شود. زیرا در این صورت هدیه جایگاه واقعی خود را از دست خواهد داد.

در دنیای بزرگترها عموماً هر چیزی که هدیه داده می شود از روی عشق واقعی نیست و گاهی به شکل رشوه به خود می گیرد. باید دقت کنیم که این نوع هدیه دادن در دنیای کودکان رواج پیدا نکند و دنیای زیبای کودکان را خراب نکند.

اما متاسفانه برخی از والدین معنای هدیه دادن به فرزندان خود را تغییر داده اند. مثل این است که والدین فقط برای انجام کاری مانند تمیز نگه داشتن اتاق فرزندشان هدیه می خرند، این یک هدیه واقعی نیست، بلکه جبران خدمتی است که کودک انجام داده است.

وقتی پدر یا مادر به کودک قول می دهند که اگر تکالیفش را انجام دهد، برایش بستنی می خرد، این بستنی جنبه هدیه به خود نمی گیرد و نوعی رشوه برای سوق دادن رفتار کودک به سمت مطلوب محسوب می شود.ممکن است تصور کنید که کودک اصطلاح غرامت یا رشوه را نمی داند، اما در عمل معنای آن را به خوبی درک می کند.

 

کادو برای کودک/ خرید هدیه برای کودکان در تمام سنین /راهنمای خرید کادو مناسب

تاثیر هدیه دادن به کودکان

هدیه چیزی است که داوطلبانه به دیگری داده می شود تا به او پاداش داده شود، مقام او را نشان دهد یا عشق، محبت و قدردانی را ابراز کند. زیرا با وجود خود زندگی ما را بهتر می کند و همچنین تمایز دریافت کننده را بیان می کند. زیرا حس خوبی را در انسان ایجاد می کند و باعث می شود هدیه رد و بدل شود.

همچنین می توانید با دادن هدیه از کسی “تشکر” کنید، این یک حرکت خوب است که طرف مقابل قدردانی می کند و در قلب خود نگه می دارد.

هدیه یکی از بزرگترین چیزهایی است که می توان به کودکان داد. این به این دلیل است که آنها برای چیزهایی که به دست می آورند بیش از دیگران ارزش قائل هستند، بنابراین هدیه برای آنها یکی از مهمترین چیزها محسوب می شود و اثرات آن بر آنها شامل موارد زیر است:

سخاوتمندی را به آنها می آموزید :

رد و بدل کردن هدایا، چه با دریافت و چه با دادن آنها، ارزش سخاوت را در کودک تقویت می کند، وقتی می بیند که کسی چیزی به او هدیه داده است، به نوبه خود در مناسبت های خاص به دنبال هدیه می گردد و این باعث می شود که ارزش چیزی در مقابل آنچه به آنها داده است را بیاموزد.

ارزش سخاوت یکی از ارزش های مهمی است که کودکان باید بیاموزند، زیرا آنها را شاد می کند.

قدردانی آنها بیشتر می شود :

هدیه دادن به کودکان کار زیبایی است که یکی از مهم ترین چیزهایی است که به ترویج ایده قدردانی و تشکر از آنها کمک می کند و این یکی از مهمترین ارزش هایی است که کودکان باید برای ابراز علاقه و اشتیاق داشته باشند.

قدردانی از شخصی که به او هدیه می دهد به این دلیل است که آنها می توانند این قدردانی را به صورت خودجوش و کودکانه ابراز کنند.

آنها را با مهربانی کردن آشنا کنید :

مهم این است که کودک مهربانی با دیگران را بیاموزد، بنابراین دریافت و هدیه دادن به دیگران فرآیندی است که کودک را نسبت به همسالان خود و به طور کلی با مردم مهربان تر می کند. زیرا هدیه دادن بخشی از طبیعت پسندیده است و وقتی کودک این عمل را تماشا می کند این ویژگی را ذخیره و کپی می کند.

احساس سرگرم کننده :

کودکان موجوداتی ساده و به دور از ترفندهای زیادی در این زندگی هستند، بنابراین یکی از ساده ترین حقوق آنها این است که در تمام لحظات زندگی احساس خوشبختی کنند و هدیه دادن به آنها یکی از چیزهایی است که آنها را خوشحال می کند و احساس می کنند تجربه جدیدی به دست آورده اند.

بنابراین یکی از فواید هدیه دادن به کودکان، سرگرمی آنهاست. این احساس لذت است که همیشه حال کودک را بهتر می کند.

 کادو تولد برای دختر بچه و پسر بچه/هدیه تولد/کتاب کودک

مشاوره هایی درباره هدیه دادن

والدین برای هدیه دادن به فرزندان باید به چند نکته توجه کنند که در ادامه به آنها می پردازیم :

1 . هدیه باید محبت باشد و اگر جبران یا رشوه باشد نمی توان آن را هدیه تلقی کرد.
2 . زمانی که قصد خرید هدیه برای فرزندتان را دارید، حتما او را با خود ببرید و نظر او را جویا شوید.
3 . والدین به عنوان بزرگان و سرپرستان فرزندان باید بدانند که کدام آرزوهای کودکان زودگذر و کدامیک دائمی است این به والدین کمک می کند تا هدیه مناسبی برای فرزندان خود بخرند.
4 . گاهی اوقات به فرزندان خود بیاموزید که لازم نیست حتما یک هدیه گرانقیمت برای آنها بخریم می توانید با دادن یک گل، یک هدیه ارزان کودک خود را خوشحال کنید.
5 . به جای دادن یک هدیه گران قیمت، یک جشن تولد بزرگ به فرزندتان بدهید، مطمئن باشید این کار بیشتر و بهتر روی کودک تاثیر مثبت می گذارد.

6 . یکی از روش هایی که بسیاری از والدین آن را جزئی از پاداش کودک نمی دانند، پاداش کلامی است. وقتی کودک خود را به صورت کلامی و شفاهی تشویق کنید، حس اعتماد به نفس و عزت نفس در کودک تقویت می شود و با باورهای غنی تری پیش می رود.

7 . سعی کنید از خرید اسباب بازی های پر سر و صدا که باعث ایجاد مزاحمت برای اعضای خانواده می شود خودداری کنید.

8 . باید توجه داشت که ارزش تجاری یک هدیه اغلب ربطی به ظرفیت شادی و ارزش آموزشی آن ندارد و در بسیاری از موارد ساده ترین و ارزان ترین اسباب بازی برای کودکان ارزش بیشتری نسبت به اسباب بازی های گران قیمت دارد.
زیرا والدین اغلب از ترس شکستن یا خراب شدن هدایای گران قیمت به فرزندان خود اکراه می کنند، بنابراین کودکان نمی توانند با آرامش با آنها بازی کنند.

9 . بچه‌های کوچک‌تر که ارزش پول را نمی‌دانند، بیشتر از هدیه خوشحال می‌شوند. اما مشکل اینجاست که هدیه برای کودکان به لباس و اسباب بازی ختم می شود و به راحتی نمی توان هدیه دیگری را یافت که به اندازه این دو تکراری نباشد.

خرید هدیه با توجه به سنین مختلف

انتخاب هدیه برای کودکان باید با توجه به رده سنی کودک انجام شود تا مورد قبول و خوشحالی او قرار گیرد. در زیر به چند گروه سنی مختلف اشاره کردیم که برای هر گروه سنی کدام هدیه می تواند مناسب باشد.

خرید هدیه برای کودکان زیر هفت سال

با توجه به اینکه ممکن است والدین کودک هدیه مناسبی برای فرزند دلبندشان تهیه کرده باشند، بنابراین انتخاب یک هدیه مناسب برای کودکان زیر هفت سال کار ساده ای نخواهد بود، اما قطعا انتخاب دستبند طلا، گردنبند طلا و حتی گوشواره طلا می تواند یک کار ساده و انتخاب خوبی برای کودکان باشد.

گزینه های دیگری که می توان برای کودکان زیر هفت سال در نظر گرفت شامل عروسک، ماشین، خمیر بازی، مداد رنگی، پاستل و لگو می باشد.

خرید هدیه برای کودکان بالای هفت سال

برای کودکان بالای هفت سال، بازی های آموزشی بسیار مفید است زیرا نه تنها به شکوفایی خلاقیت کودکان کمک می کند، بلکه باعث تمرکز آنها نیز می شود.

استفاده از پازل و بازی با آن توسط کودکان باعث افزایش اعتماد به نفس کودک و پرورش خلاقیت او می شود.

اسکوتر و اسکیت، لوازم التحریر فانتزی، عروسک های کارتونی محبوب کودکان، ساعت های مچی، دوربین های تلسکوپی، قطب نما و بازی های رایانه ای مانند ایکس باکس و پلی استیشن نیز می توانند گزینه های مناسبی برای کودکان در این سن باشند.

خرید هدیه برای کودکان بالای دوازده

انتخاب هدیه برای این رده سنی کودکان آسانتر است زیرا علایق کودک تا حدودی مشخص شده است.

در این گروه سنی انواع ربات ها و گجت ها، بازی های دورهمی فکری و کتاب های ماجراجویی آموزشی گزینه های مناسبی هستند.

کتاب های علمی، داستان ها و شعرها بر خلاقیت و مهارت های کلامی کودک می افزاید و او را در آینده به مطالعه علاقه مند می کند. بازی های رایانه ای، تجهیزات ورزشی و آلات موسیقی نیز کودکان این گروه سنی را راضی نگه می دارد.

خرید هدیه برای کودکان، مناسب برای تمام سنین

در بین همه موارد ذکر شده، هر یک می تواند ارزش ها و هنجارهایی را برای کودک به ارمغان بیاورد و هر کدام متناسب با سن کودک باشد.

انتخاب هدیه ای که برای همه سنین مناسب باشد کمی دشوار است، اما غیر قابل حل نیست.

گزینه های بسیار دیگری برای کودکان وجود دارد که به دلیل پیچیدگی های فردی و ذهنی کودکان قابل پیش بینی نیست، به همین دلیل برای انتخاب هدایای دیگر باید اطلاعات بیشتری در مورد کودک داشته باشید تا بتوانید انتخابی دقیق و مناسب داشته باشید.

کتاب شخصی سازی شده کودک/خرید هدیه برای بچه‌ها /راهنمای خرید هدیه برای کودکان

 

انتخاب کتاب مناسب کودک 

تا زمانی که کودک به مدرسه نرفته و خواندن و نوشتن را یاد نگیرد، بهتر است کتاب هایی را در دست بگیرید که تصاویرشان بیشتر از متن باشد. کتاب داستان با عکس کودک بهترین گزینه می تواند باشد.

کتاب های مصور که موضوع خاصی را دنبال می کنند برای کودکان لذت بخش ترند. در واقع بچه ها به داستان ها علاقه زیادی نشان می دهند پس کتاب کودکی که داستانی جذاب و تصاویر جذابی داشته باشد می تواند هدیه بسیار مناسبی برای هر کودکی باشد.

حالا وقتی بچه بزرگ شد و به مدرسه رفت و خودش می توانست درس بخواند، علاوه بر کتاب های داستانی، به موضوعات علمی هم علاقه نشان می دهد،اما همچنان دوست دارد کتابی که می خواند تصاویر جذابی داشته باشد.

اگر کودک به کتاب علاقه ای ندارد باید سلیقه و علایق او را بشناسید و کتابی مناسب با موضوعی که برایش جالب است به او بدهید تا خود به خود به مطالعه علاقه مند شود.

یکی از مشکلات برخی از ما خریدن هدیه برای کودکان است و همه سعی می کنیم چیزهایی بخریم که توجه کودکان را به خود جلب کرده و شادی آنها را تماشا کنیم. اما باید بگوییم که خرید هدیه برای کودکان یکی از سخت ترین انتخاب های شما خواهد بود.

در واقع هدیه ما باید به گونه ای باشد که روی کودکان تاثیر مثبت داشته باشد، تکراری نباشد و در عین حال کاربردی و هیجان انگیز باشد.

خرید بازی‌های فکری و گروهی

اگر به دنبال هدیه برای کودکان 5 تا 13 ساله هستید، باید بگوییم که بهترین انتخاب خرید بازی های فکری و گروهی مانند تانگو، پازل، دوز، شطرنج و تیز خواهد بود.

این روزها با گسترش و تنوع بازی های فکری می توان برای هر سنی بازی خوبی را انتخاب کرد و بچه ها را به سمت بازی های گروهی و فکری سوق داد.

این قبیل بازی ها باعث خلاقیت و تمرکز کودکان می شود و در زمینه کار گروهی و آموزش تاثیر خوبی بر روی کودکان خواهد گذاشت، در نتیجه با خرید چنین هدایایی می توانید علایق کودکان را تغییر دهید و تجربه خوبی از بازی های فکری و گروهی را برای آنها به ارمغان بیاورید.

خرید کتاب

یکی از رفتارهای مناسبی که باید در دوران کودکی به فرزندان خود بیاموزیم، مطالعه است. این واقعیت که کتاب بهترین دوست برای هر فردی است و می تواند چیزهای زیادی به او بیاموزد دلیل محکمی برای تشویق کودکان به مطالعه است.

راه های زیادی برای تشویق کودکان به مطالعه وجود دارد، یکی از بهترین راه ها خرید کتاب کودک است می توانید با دادن یک کتاب کودک، فرزند دلبندتان را به خواندن تشویق کنید.

تنوع کتاب های داستان و تصویرسازی کتاب این روزها بسیار پیشرفت کرده و توجه بسیاری از کودکان را به خود جلب کرده است می توانید چنین هدایایی را برای کودکان تهیه کنید تا آنها را به سمت کتاب ها و مجلات کودکان هدایت کنید و توجه آنها را به مطالعه جلب کنید.

کتاب های ماجراجویی، کتاب های آموزشی و علمی، کتاب های داستان و کتاب های شعر تاثیر بسزایی در روحیه و تمرکز کودکان خواهند داشت و علاقه کودک را به مطالعه افزایش می دهند در نتیجه می توانید با هدیه خود موثر باشید و فرزندتان را به مطالعه علاقه مند کنید.

بازی‌های خلاقانه و ساختنی

علاوه بر بازی های فکری، تنوع بازی های ساختنی نیز بسیار زیاد است. این بازی ها به کودک کمک می کند تا با تخیل و تجسم خود چیزهای جدیدی خلق کند. به عنوان مثال، زمانی که ما بچه بودیم، همه ما آجرهای اسباب بازی داشتیم که ساعت ها وقت صرف ساختن آن می کردیم. خمیر بازی، شن بازی، آجر بازی و لگو از بازی های محبوب در لیست بازی های ساختنی هستند.

در این زمینه باید اشاره کنیم که لگو یکی از محبوب ترین اسباب بازی های خلاقانه است و توجه کودکان و حتی بزرگسالان را به خود جلب کرده است.

بازی‌های کامپیوتری

بر اساس گزارش ها و بررسی های انجام شده مشخص شده است که بازی های رایانه ای تاثیر زیادی در روند یادگیری و رشد هوش کودکان داشته و به افزایش تمرکز کودکان کمک کرده است. البته باید به اثرات منفی بازی زیاد اشاره کرد.

اما به طور کلی انتخاب بازی های کامپیوتری خوب و فکری برای کودکان تاثیر مثبت خواهد داشت و در عین حال باید زمان بازی کودکان نیز کنترل شود تا تاثیرات منفی زیادی نداشته باشد.

لوازم ورزشی

وسایل ورزشی مانند توپ، پینگ پنگ، تنیس و دوچرخه از جمله وسایلی هستند که کودکان را به بازی و ورزش تشویق می کنند و کودک می تواند از این طریق احساسات خود را رها کند.

انجام بازی های ورزشی برای روحیه و شادابی کودکان بسیار موثر است و تاثیر خوبی در یادگیری بازی های تیمی و گروهی خواهد داشت، بازی های ورزشی نیز بر سلامت جسمانی کودک تأثیر می گذارد.

نکاتی که در هدیه دادن به کودکان باید مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است:

یک بسته بندی جالب را انتخاب کنید

یکی از کارهای خاصی که ممکن است فرد هنگام خرید اقلام کاری انجام دهد بسته بندی منحصر به فرد است، به طوری که فرآیند هدیه دادن به کودک به فرآیندی خوشایند تبدیل می شود و کودک احساس خوشحالی می کند، باید به ظاهر بیرونی آن نیز توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا آنها عاشق بسته بندی های رنگارنگی هستند که حاوی گرافیک های مورد علاقه آنها است، زیرا ارزش هدیه را افزایش می دهدو این کارها بیشتر روی قلب بچه ها تاثیر می گذارد.

دادن یک هدیه جدید و متنوع

هدایای تکراری ممکن است گاهی کسل کننده باشد، اما هدایایی هستند که برای کودک شادی زیادی به همراه می آورند، یعنی هدیه ای که مبتنی بر تجربه است، یعنی فرد تجربه جدیدی را به کودک ارائه می دهد.
با دادن یک کتاب یا داستان جدید و متفاوت به آنها، یا بردن آنها برای تماشای یک فیلم جدید، یا حتی دعوت آنها به مکانی برای امتحان چیزهای جدید مانند ماجراجویی و غذاهای جدید، باعث می شود کودک احساس شادی بیشتری کند، زیرا به آنها اجازه می دهد کارهای جدید و منحصر به فردی انجام دهند که ممکن است در هیچ زمان دیگری نتوانند انجام دهند، هدیه دادن در انواع مختلف باعث ایجاد ذوق و سلیقه در کودکان می شود.

هدیه ای را انتخاب کنید که کودک به آن اهمیت می دهد

گاهی ممکن است فرد در مورد هدیه ای که به فرزندش یا فرزند دوستش می دهد دچار سردرگمی شود. بنابراین بهترین کار در این مورد این است که لیستی تهیه کنید که شامل مواردی باشد که فرد دوست دارد و سپس یکی از این موارد را انتخاب کنید زیرا قطعا یکی از این هدایایی باعث خوشحالی کودک می شود.

دریابید که کودک به چه چیزی احتیاج دارد

یکی از بهترین هدایا برای کودکان، هدایایی است که آنها نیاز دارند. زیرا این امر او را از روند جستجوی و خرید خود نجات می دهد. علاوه بر این، مواردی وجود دارد که ممکن است کودک درک نکند که به او نیاز دارد، اما ممکن است به او کمک کند تا وظایف خود را به طور موثر انجام دهد.

 

هدیه جذاب برای کودک/بهترین هدیه مناسب کودک دخترانه و پسرانه/کتای داستان با عکس کودک

از افراد نزدیک درخواست مشاوره کنید

ممکن است نتوانید درک کنید کودکی که قصد خرید هدیه را دارید به چه چیزی علاقه دارد. در چنین شرایطی بهترین کار این است که از نزدیکترین افراد به او کمک بگیرید تا تاثیر هدیه به کودک بهتر باشد.

درخواست کودک را برآورده کنید

اگر کودک گفته است که چیز خاصی را دوست دارد، زیباترین هدیه ای که می توان به او تقدیم کرد همان چیزی است که او خواسته است چون قبلاً خواسته بوده علاوه بر رسیدن به آن خواسته، باعث خوشحالی او نیز می شود. مخصوصاً اگر به آن چیز نیاز داشته باشد، بخشی از برآوردن نیازهای اوست که بهترین هدیه خواهد بود.

نکات مهم در خرید هدیه برای کودکان دختر :

از آنجایی که دختر خانم ها معمولا روحیه آرام تری دارند، می توانید با خرید عروسک او را خوشحال کنید، البته این کار را با توجه به سن او و نوع عروسکی که انتخاب می کنید، انجام دهید.
از دادن وسایل کمک آموزشی به عنوان هدیه خودداری کنید. زیرا باعث نمی شود کودک احساس خوبی داشته باشد و خودتان پشیمان شوید.
بر خلاف پسران، شما می توانید برای دختران لباس بخرید. مطمئن شوید که دخترانه و مانند شاهزاده خانم ها باشد، چیزی که دختران کوچک دوست دارند.
لوازم نقاشی مناسب برای دختر بچه ها نیز عالی است زیرا دختر بچه ها تمایل دارند بازی های آرام تری انجام دهند.
از خرید جواهرات و چیزهایی که برای کودک ارزشی ندارند خودداری کنید. برای او هدیه ای بخرید که کودک قدردانش باشد.
هدایای تکراری را در فواصل زمانی نزدیک نخرید.
از بازی های فکری برای دختران خودداری کنید. دخترها علاقه چندانی به بازی های فکری و مهارتی ندارند و بیشتر بازی های ارتباطی را دوست دارند.

نکات مهم در خرید هدیه برای کودکان پسر :

اگر اسباب بازی پسرانه می خرید حتما به سن درج شده در بازی توجه کنید تا با توجه به سن کودک هدیه را خریداری کنید.
سعی کنید از خرید پشت سر هم هدایای آموزشی در مناسبت های مختلف خودداری کنید. علاوه بر آموزش، کودکان به سرگرمی نیز نیاز دارند.
اگر قرار است همزمان برای یک دختر بچه هدیه بخرید، مطمئن شوید که هدایای دختر و پسر یکسان نباشد.
اگر پس از بازکردن کادو چهره کودک خندان نیست، ناراحت نشوید و سعی کنید با صحبت و بازی با او حواس او را پرت کنید.
از خرید هدایای گران قیمت و نامناسب برای فرزندتان صرفاً به دلیل همسن بودن آنها خودداری کنید. به عنوان مثال، خرید گوشی هوشمند برای یک پسر 9 ساله ضروری نیست. خرید چنین هدایایی نیاز به تفکر بیشتری دارد.
از خرید لباس برای کودکان خودداری کنید زیرا به هیچ وجه باعث خوشحالی آنها نمی شود.
نیازی نیست هدیه همیشه مادی و واقع بینانه باشد. گاهی می توانید کودک را به دنیای بازی های کودکانه و شهربازی ببرید تا او را خوشحال کنید.

هدایای نامناسب برای کودکان

برخی از والدین فکر می کنند که با دادن هدایای فراوان به فرزندشان می توانند خلاء ناشی از زبان های عشق دیگر را پر کنند.

گاهی اوقات به جای اینکه با فرزندان خود وقت بگذارند و با آنها بازی کنند، به آنها هدیه می دهند. این رفتار نادرست در خانواده های ناسالم بیشتر به چشم می خورد.

به خصوص این رفتار (استفاده نادرست از هدایا) در خانواده هایی که والدین از یکدیگر جدا هستند، بیشتر به چشم می خورد در این شرایط، اغلب به دلیل احساس گناه ناشی از جدایی سرپرست کودک او را با هدایایی غرق می کند اما این یک روش کاملا اشتباه است در این صورت طولی نمی کشد که کودک متوجه می شود والدین با این رشوه ها سعی در خرید عشق او دارند، در چنین مواقعی فرزندان پول دوست و استثمارگر به دنیا می آیند زیرا آنها یاد می گیرند که با هدیه دادن احساسات دیگران را مدیریت کنند.

برخی از والدین آنقدر فرزندان خود را با هدایا غرق می کنند که اتاق کودکانشان شبیه یک فروشگاه اسباب بازی می شود. این امر ارزش هدیه دادن را پایین می آورد و همچنین باعث می شود کودک نتواند به درستی از وسایل خود استفاده کند و از آن لذت ببرد.
در نتیجه اسباب بازی معنای واقعی خود را برای کودک از دست می دهد و کودک پس از مدتی تمایلی به دریافت اسباب بازی جدید نخواهد داشت.

 

بازی فکری مناسب هدیه دادن به کودک/ پیشنهاد شگفت انگیز به عنوان بهترین هدیه کودک

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که باید سعی کنید تاثیر خوبی روی کودکان بگذارید زیرا کودکان در سنین پایین تحت تاثیر محیط اطراف خود قرار می گیرند و هدیه های شما در تمرکز، یادگیری، نشاط و سلامت کودک موثر خواهد بود. از طرفی عروسک ها و ماشین های کنترلی برای بسیاری از کودکان تکراری شده اند و باید در انتخاب هدیه برای کودکان دقت کنید تا با کمترین هزینه کاربردی ترین و هیجان انگیزترین هدیه را برای کودکان خود تهیه کنید.

از اینکه وقت گذاشتید و این مقاله از سایت آوان کیدز در رابطه با برترین نکات هدیه برای کودک را مطالعه کردید بسیار سپاسگزارم.

 

آخرین مطالب